Wat is e-mail marketing en wat kun je er allemaal mee doen? Deze online-marketing methode gaat veel verder dan zo nu en dan een nieuwsbrief sturen naar klanten. Tenminste, als je het meest uit je emailmarketing campagne wilt halen. Bij e-mail marketing draait het om de juiste mix van zoekwoorden, de beste timing en relevante content van de mails. In de laatste paragraaf kun je lezen over de beste emailmarketing tools. Deze tools zijn ook heel handig bij het vinden van de juiste zoekwoorden en zoekzinnen. Ook timing is erg belangrijk bij e-mail marketing, omdat je klanten niet wilt lastig vallen met te veel mailtjes. Zij kunnen dit al gauw als spam gaan beschouwen en geen aandacht meer schenken aan je mails. Daarom is het aan te raden om marketing via de mail uit te besteden. Bij Team Nijhuis hebben medewerkers de kennis en ervaring om in te schatten hoe vaak mailtjes verstuurd moeten worden. Het belangrijkst is verder natuurlijk de inhoud van jouw e-mails. Deze moet relevant en veelzijdig zijn. Veel ondernemingen sturen alleen maar call-to-action mails, terwijl dit lang niet altijd van toepassing is. Voor een potentiële klant die nog nooit van je bedrijf gehoord heeft, is een introducerende mail dan bijvoorbeeld handiger. Dit zijn enkele punten waarop gelet bij emailmarketing. Maar is er is uiteraard meer.

Effectief e-mail marketing inzetten

Om e-mail marketing effectief in te zetten moet het totaalplaatje kloppen. Je wilt niet alleen op de juiste momenten een mail versturen, maar ook de juiste boodschap erin zetten. Met de juiste balans voorkom je dat je een spammachine wordt. Een heel handige methode om dit te voorkomen is opt-in. Met opt-in geef je klanten de keus om jouw nieuwsbrieven te ontvangen. Hierdoor weten ze wie je bent en hebben ze niet het idee dat mailtjes aan hen opgedrongen worden. Je kunt e-mail marketing nog beter uitvoeren door een dubbele opt-in in te voeren. Nadat klanten de nieuwsbrief aangevraagd hebben, krijgen ze een mail waarin ze de service bevestigen. Zo zorg je er gelijk voor dat foutieve mails niet op de mailing list zullen komen. Maar zoals we al zeiden bestaat e-mail marketing uit meer dan nieuwsbrieven. Je kunt ook actie mailings, transactionele en event-driven mailings uitsturen. Hoe veelzijdiger de content, hoe serieuzer klanten je zullen nemen als bedrijf. Onderstaande tools zijn hier ideaal voor geschikt.

Meest gebruikte emailmarketing tools

Voor e-mail marketing is natuurlijk ook software nodig om deze service effectief uit te voeren. Hieronder introduceren we de drie meest gebruikte emailmarketing tools in Nederland. Met onderstaande tools wordt e-mail marketing inzichtelijk, snel en heel efficiënt. Deze e-mail marketing methodes worden het meest gebruikt:

  • MailChimp: deze mailing tool is gratis en heeft inmiddels al 12 miljoen gebruikers. Er is daarom veel data beschikbaar, waardoor je veel inzicht hebt in de beste mailing strategie. Zo kun je bijvoorbeeld controleren welke zoekwoorden en -zinnen het effectiefst zijn. Er zijn in het verleden wel klachten geweest over spam bij MailChimp, dus om deze reden zijn de volgende twee opties mogelijk beter
  • MailPlus: je hebt met deze emailmarketing tool meer mogelijkheden dan de andere twee. Dit is ook een van de redenen waarom Team Nijhuis hier een partner is. Hierdoor kun je extra veel voordeel halen uit MailPlus, omdat Team Nijhuis in direct contact staat met de service
  • Copernica: voor de meer technische doeleinden is dit een echte aanrader. Je kunt een onbeperkt aantal velden gebruiken, sub selecties maken en extra dimensies aangeven

Bij Team Nijhuis hebben de medewerkers veel ervaring met email als marketingtool. Hierdoor haal je met dit digital marketingbedrijf het meest uit jouw emailmarketingcampagne.

Deel Dit Bericht...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest